onsdag den 14. juli 2010

Jævn druk er godt


Berlingske den 6. juli 2010.

Nu bekræfter Berlingske Tidende hvad mange sikkert har haft et håb om: At det er skadeligt at drikke for lidt, og at Fogh, Hitler, Bush og andre særlinge er helt galt afmarcheret med deres ulidelige afholdenhed.

Jeg var ikke klar over det, må jeg indrømme. Men nu forstår jeg bedre at teens og tweens patter af vodkaflasken som spæde lam ved deres moders bug, og at de gamle – som en tvangstanke – altid lige skal have et glas hen ad aften. Gad vide om jeg drikker nok? Tager min lever skade af for lidt alkohol?

Men så forstår jeg bare ikke at sundhedsminister Bertel Haarder nede i artiklen citeres for at den nye anbefaling fra Sundhedsstyrelsen vil være ”at selv et lille alkoholforbrug kan være sundhedsskadeligt for nogle mennesker”.

Jeg er forvirret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar