søndag den 28. marts 2010

”OK” eller ”Ja”

Vi skal alle sammen træffe en masse valg hver dag. Det kan nogle gange være svært at finde den rette begrundelse for ét valg frem for et andet, og derfor vælger vi da også rutinemæssigt at udsætte en række valg til et mere velvalgt tidspunkt.

Andre gange er valget mere ligetil, som for eksempel hvis man skal svare ”ja” eller ”nej” til en helt logisk og gennemskuelig ting – det kunne være når man forsøger at gemme en fil med et navn som allerede findes: ”Vil du overskrive eller vil du ikke?”. Det er et meget relevant spørgsmål, det er umiddelbart gennemskueligt, og man har alle forudsætninger for at træffe sin beslutning.

Og sådan bør det vel generelt være med de såkaldte dialogbokse. De er der vel ikke for at skabe problemer hvor der ingen problemer er? Eller for at stille spørgsmål som er logisk umulige at svare på?

Men der ønsker Gmail tilsyneladende alligevel at gøre opmærksom på sig selv med noget så naglende som et tvungent umuligt valg:

Vil jeg bekræfte, eller vil jeg bekræfte? Hm ... jeg tror bare jeg klikker på det røde kryds.

Gmail, for fanden: Hvad skal jeg svare?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar