Når man stiller quizspørgsmål, skulle man gerne fremstå som en autoritet – ellers har den potentielle quizdeltager ikke tillid til at spørgsmålet er relevant i forhold til den verden vi alle befinder os i, eller for den sags skyld tillid til at spørgsmålsstilleren har det korrekte svar.
Er afsenders etos således angrebet, lider også tilliden til at afsender overhovedet har reelle hensigter. Den læser som kan stave til bænkebider – eller blot tænke indenad: ”Bider må være det den gør; der er næppe tale om bidder af en bænk” – kunne derfor aldrig drømme om at klikke på reklamen, der således kun vil få klik fra analfabeter og frygtløse tåber.
Der er yderlige tre grunde til at miste tilliden: 1) Reklamen ryster frenetisk. 2) Den prøver at ligne en dialogboks i Google Chrome selv om man ser den i en anden browser. 3) Billedet af skovflåten konnoterer et blankt, koldt, pansret rumfartøj i en kommende fjendtlig magtovertagelse fra det ydre rum, og sammenholdt med de andre tillidsproblemer gør det kun ondt værre.
Hvad der er i den anden ende, ved jeg ikke. Jeg klikkede ikke.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar