fredag den 11. december 2009

Introvært i Eldorado

Af Peter Pjevs

Hej med alle jer! Nu hvor jeg er gået hen og blevet kendis, har jeg jo så fået nyt blod. Så derfor har jeg skrevet til Jørgen de Mylius, for så kunne det jo nemlig være at jeg jo nemlig kunne være med i Eldorado på P4 i radioen. Og lige nu er jeg helt vild, for jeg tror næsten jeg er antastet, for han har i hvert fald skrevet at jeg er åbenlyst introvært. Og det vil jeg jo gerne være. Så kan jeg starte alle programmerne med min egen intro!

Så nu er jeg rigtig begejstret. Og så vil jeg så gerne gøre klart for det synspunkt at Jørgen de Mylius er den absolut bedste musikradiovært. Det er han jo nemlig fordi han ikke gør sig til smagsdommer. Det kan jeg illusionere med et diagram. Her er han Myllemus, for det plejer Tante Inger at kalde ham, så det er jeg vand til, og så kom jeg til at skrive det på diagrammet:

Myllemus hører slet ikke forskel på musik. For ham er al musik præcis lige god, bare den har takt. Det synes jeg er et rigtig rart synspunkt. Og så spiller han hit på hit. Det giver mig sådan en gengældelsens glæde, sådan så jeg fløjter med. Og selv om hvis han spiller noget nyt, så er det som om man godt kender det i forvejen.

Jeg synes Myllemus har gjort det godt i sin fine karriere eller sin virkning, som man kan sige. For han har slet ikke forandret noget. Det kan jeg vise med denne her illusion:

Nu er der 13 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar